Шини являють собою найважливішу деталь будь-якого виду транспорту чи колісної спецтехніки. Цей елемент має не менше значення, ніж, припустимо, двигун або інша важлива частина конструкції. Від шин залежить не тільки безпека руху, але й ефективна експлуатація транспорту або техніки, адже правильний вибір шин дозволяє покращити технічні параметри: гальмівні властивості, керованість, зчеплення з дорогою або грунтом, економна витрата палива і т. д. Сьогодні ми розглянемо два основних види: шини суцільнолиті і пневматичні. Розглянемо особливості кожного з них.
Суцільнолиті шини, також звані суперэластиком, поліуретановими шинами, гусмастиками, цельнорезиновыми покришками або суцільними, мають максимально наближений рівень еластичності, як і пневматичні. Такі шини є затребуваними в різних виробничих галузях, так як вони стійкі до зовнішнього впливу і відрізняються тривалим терміном експлуатації.
На відміну від пневматичних шин, суцільнолиті шини більш стійкі, внаслідок відсутності дисбалансу повітря в покришці, що виключає перекидання техніки з перевезення вантажу з високим центром ваги. Також шини гусматік для навантажувачів не вимагають технічного обслуговування, вони малошумні і практично не відшаровуються. Проте, головною перевагою даних шин є безпека від проколів і стійкість до порізів. Термін служби суцільнолитих шин для навантажувачів близько 5-10 тис. годин роботи, це роки експлуатації, майже до повного зносу, а в обслуговування немає необхідності. Монтаж здійснюється спеціальним пресом.
Матеріал поєднує пружні властивості гуми і твердість пластику. Тому шини чудово витримують вплив зовнішнього середовища у вигляді кислот і лугів. Виготовлення відбувається методом гарячого штампування.
До недоліків суцільнолитих шин можна віднести низькі амортизаційні властивості і більш високу вартість у порівнянні з пневматичними.
Конструкція суцільнолитих шин для навантажувачів являє собою кілька шарів:
зовнішнього шару з протектором (стійкість до абразивним і агресивним поверхнях);
проміжного шару (відвід тепла при роботі і поглинання нерівностей дороги);
внутрішнього шару з кордом (кріплення шини на ободі).
Якщо техніка буде експлуатуватися в несприятливих умовах, де є ризик пошкодити шини скляними осколками, великою металевою стружкою, агресивним середовищем, то суцільнолиті шини — цілком виправданий варіант з точки зору і грошових інвестицій і витрат часу. Однак нерівна поверхня може призвести до швидкого зносу комплектуючих мосту, тому суцільнолита шина більше підходить для закритих приміщень з рівним покриттям. При цьому, крім класичного чорного кольору, виробники випускають супереластик і в білому кольорі, який затребуваний на підприємствах з підвищеними санітарними вимогами.
До речі, суцільнолита шина — взаємозамінна з пневматичною, монтаж можна виконувати на той самий колісний диск. І ще один важливий момент, який слід враховувати при виборі шин: поліуретанові шини збільшують вантажопідйомність транспорту або техніки (змінюється загальна маса, гальмівні параметри та показники динаміки), чого не можна сказати про суцільнолиті шини, вага яких перевищує аналогічний комплект пневматичних в 4-5 разів.
В основі конструкції пневматичної шини — покришка, камера, розташовані на ободі колеса. Вертикальне навантаження від ваги автомобіля, а також всі зусилля, які виникають в плямі контакту шини і дороги в момент прискорення, гальмування і поворот, — за все це відповідає і бере на себе пневматична шина.
Перша пневмошина з'явилася завдяки шотландському ветеринара Джону Бойд Данлопу в далекому 1887 році. Його розробка спочатку стосувалася виключно велосипедів. Покришка, володіє сприйнятливістю до навантажень, здатна поглинути і пом'якшити удари при контактах з нерівностями дорожнього покриття.
Пневматичні шини з оптимальними технічними параметрами — це ідеальне поєднання високоякісних гумових сумішей, використаних для її виробництва, малюнка протектора і конструкції в цілому.
Пневматичні шини для навантажувачів - це гумові шини наповнені стисненим повітрям (так само як автомобільні, але з високим рівнем тиску) для забезпечення допустимих амортизаційних умов роботи техніки, виготовлені, як правило, багатошаровим методом з синтетичного та (або) натурального каучуку з додаванням сажі. Для посилення боковини колеса використовується металевий корд, який в свою чергу забезпечує додатковий захист цілого колеса від механічних пошкоджень. Такі шини забезпечують найбільш м'який хід навантажувача за рахунок хорошої амортизації нерівного дорожнього покриття, у свою чергу береже підвіску і мости навантажувача. Ресурс роботи комплекту пневматичних шин, в різних умовах експлуатації, складає близько 1-2 тис. годин.
До недоліків пневматичних шин для навантажувачів, відносять необхідність технічного обслуговування (періодична перевірка тиску та підкачка шин), а також ймовірність проколів і порізів.
Выбор остается за Вами.
Нужно учитывать много факторов в работе вашего вилочного погрузчика
1) Качество покрытия
2) Интенсивность работы погрузчика– односменная или трехсменная работа
3) Условия работы погрузчика
Перед установкой пневматических или цельнолитых шин нужно проконсультироваться со специалистами в правильном подборе шин для вашей техники.
ТОВ «СПЕЦ АГРО ШИНА» пропонує шини високої якості від виробників з світовим ім'ям. В наявності як суцільнолиті, так і пневматичні шини для різного роду спецтехніки. У нас адекватна цінова політика та чудовий рівень обслуговування! Звертайтеся!